orchid-left

Gabinet Mimi

31 stycznia 2009

Ewa Maria Wanke

Jestem kosmetyczką od 1989 roku. Od tej daty  zaczęła się moja przygoda z kosmetyką, bo w lutym tego roku otworzyłam na Gocławiu mój pierwszy gabinet kosmetyczny Mimi. 
Mogę powiedzieć, ze był to w  ogóle  pierwszy prywatny gabinet kosmetyczny w Polsce. Przed tem pracowałam w Zakładzie Doświadczalnym Chemii Gospodarczej Pollena, w dziale szkolenia i poradnictwa. Uczyłyśmy drogistów do czego służą kremy, toniki, jak używać mydła. Natomiast na ulicy Moniuszki w Warszawie był eksperymentalny gabinet kosmetyczny gdzie można było zapoznać się z produktami Polleny.
Własny gabinet był zawsze moim marzeniem i jak tylko upadł komunizm, a pani Joanna Szczepkowska potwierdziła to w telewizji, od razu popędziłam do urzędu żeby go zarejestrować. Nr mojej działalności gospodarczej był 177! 
Dostałam lokal na Gocławiu, który był w trakcie budowy, wszędzie rusztowania, błoto, bez telefonów, ulic, trudno to teraz sobie wyobrazić. Zatrudniłam koleżanki kosmetyczki, masażystkę, a sama ruszyłam w świat żeby poznać branżę kosmetyczną. 
Od tamtego czasu minęło wiele lat, skończyłam kilka szkół kosmetycznych i zaliczyłam różne kursy, ale moim największym osiągnięciem jest doświadczenie.
 
 Potem otworzyłam jeszcze dwa gabinety: Mimi- gabinet kosmetyczny specjalizujący się w kosmetyce holistycznej, to znaczy takiej, która zajmuje się ciałem i duchem, w tym roku mija 35 lat jego działalności.
Drugi - Miderm w przychodni lekarskiej, w którym były  preferowane zabiegi wymagające współpracy z lekarzami dermatologami, diabetykami, onkologami. Tam powstała kosmetyka lecznicza. Gabinet działał 22 lata, ale nie przetrwał czasu pandemii.
W obu gabinetach były  dostępne  unikalne zabiegi i kosmetyki dla osób po leczeniu onkologicznym, dla diabetyków i AZS. 
Mibell- to gabinet zajmujący się pielęgnacją ciała, bardzo ciekawe doświadczenie.

 Kosmetyka pielęgnacyjna   wymaga wiedzy żeby przy pomocy dostępnych profesjonalnych kosmetyków umieć polepszyć stan skóry, opóźniać proces starzenia, przywrócić równowagę energetyczną organizmu. Taką wiedzę zdobywałam przez wiele lat nauki i praktyki.

Współpracuję z Akademią Walki z Rakiem jako ekspert w dziedzinie kosmetyki dla osób w trakcie rehabilitacji po chorobach onkologicznych.
Przez  10 lat byłam wolontariuszką w programie Piękniejsze Zycie, co dało  mi wiele satysfakcji.
 Moim autorytetem w dziedzinie kosmetologii był prof. Romano Calli z Włoch. Lekarz med. chirurg estetyczny, dermatolog . Profesor jako pierwszy połączył kosmetykę z dermatologią tworząc termin- kosmecetyka. Czas pracy w Mediqe Roma Cosmitaly to czas bezcenny w moim zawodzie.

  Byłam  expertem Medique Roma -Cosmitaly w dziedzinie kosmeceutyki, czyli zastosowania preparatów kosmeceutycznych i tworzenia zabiegów opartych na tych preparatach. Te moje  umiejętności są wykorzystywane we wpółpracy z wieloma firmami kosmetycznymi w Polsce i za granicą.
Mam dyplomy potwierdzające moją wiedze na temat kosmetyków  firmy hiszpańskiej Leim oraz niemieckiej Vera Miller Cosmetics. 
Umożliwiło to mi stworzenie marki swoich kremów Ewa Wanke, wspaniały czas. 
Jestem również ekspertem w głębokich pilingach kosmetycznych i kosmetyczno- medycznych. 

Dyplom CMS Cosmetic Ursuli Schnajder nadaje mi tytuł mistrzyni reskiningu, czyli metody bilogicznego podnoszenia zmarszczek Derma Ruga Jetting.

Nie tylko  kosmeceutyka jest moja pasją, ale też kosmetyka holistyczna, W  roku 1992 zdobyłam dyplom  Centrum Voor Aromatherapie  by mrs Riebert Elders Amstelveen/Holland.
Wtedy o aromaterapii w Polsce nikt nie słyszał, a dzisiaj te umiejętnosci rozwijane przeze mnie przez te wszystkie lata pracy dają mnie  i moim klientom  wiele radości. Poszerzyłam je o dyplomy z :

Litoterapii- fascynującej wiedzy o właściwościach kamieni
Fitoterapii - zastosowanie ziół w kosmetyce holistycznej.
Koloroterapii- wpływ kolorów na psychikę i wygląd zewnetrzy człowieka.

W latach 1999-2005 byłam prezesem Polskiego Stowarzyszenia Kosmetycznego. Te lata prezesury poszerzyły moją wiedzę na temat kosmetyki i pracy w gabinecie. Umożliwiły też poznanie kosmetyki w Europie.

 Wielką przygodą było dla mnie poznanie kosmetyki thermalnej, która nie przyjęła sie u nas do tej pory, a szkoda, bo mamy u siebie gorące zródła, wprawdzie nie tak gorące jak te z okolic Abbano i Montegrotto, ale równie ciekawe i lecznicze. 
 Kosmetyka Thermalna to Argiloterapia, znana metoda kosmetyki naturalnej, bardzo popularna i ceniona  wśród wegan na całym świecie.
Jestem  wegetarianką od 30 lat ze skłonnością  do weganizmu, ale bardzo lubię jajka, więc nie mogę nazwać się weganką. 
Z sympatii do weganizmu w moich gabinetach jest oddzielna propozycja zabiegów i kosmetyków  Cruelty Free/ Vegan Cosmetics  - bez okrucieństwa dla zwierząt.
Pracuję na kosmetykach biomimetycznych, czyli takich, których działanie jest zgodne z fizjologią skóry i organizmu człowieka.

Napisałam książkę   100 pytań do kosmetyczki , d pięknie wydaną przez wydawnictwo MUZA w której odpowiadam na najczęściej zadawane pytania w moim gabinecie. Książka rozeszła sią bardzo szybko i cieszyła się dużym powodzeniem. Niestety  uzupełnienie pierwszego  wydania  i cd książki uniemożliwił  mi brak czasu, ale wciąż mam to w planach na przyszłość.


Ewa Maria Wanke
orchid-right