orchid-left

Gabinet Mimi

9 czerwca 2011

Dermooptyka

Ludzka skóra jest niebywale wrażliwa na dotyk. Na tyle, żeby wyczuć pod palcami nie tylko mikroskopijnie cienką warstwę farby drukarskiej, ale też jej kolor - cytat pochodzi z miesięcznika Wróżka. Dla zainteresowanych dermooptyką www.wrozka.com.pl/moc .
Warto przeczytać ponieważ zapomnieliśmy jak ważnym i wrażliwym elementem organizmu jest skóra. Czytając reklamy kosmetyków używa się przeważnie słów : odmładzanie, złuszczanie, wybielanie rzadko spotyka się taki termin jak: delikatna i przemyślana pielęgnacja twojej twarzy. Wiadomo od dawna, że piękno twarzy i skóry na całym ciele zależy od stanu całego organizmu, a przede wszystkim od psychiki. Stresy, napięcia, głębokie przeżycia, rysują na skórze blizny, na które nie pomoże żaden botoks. I odwrotnie też to działa - spokój i bogactwo wewnętrzne rozjaśnia twarz i wygładza. Dotyk jest ważnym elementem w pielęgnacji , ważniejszym niż nakładany kosmetyk, a tego nie uczą teraz w szkołach kosmetycznych.

Biorę udział w warsztatach Piekniejsze Zycie dla kobiet po mastektomii i opiszę takie zdarzenie. Dyrektorka tego pięknego pomysłu ściągnęła mnie ekspresowo na jedne warsztaty bo była "awaria" i nie miał kto poprowadzić zajęć. Zdziwiłam się bardzo kiedy na miejscu okazało się, że oprócz mnie jest jeszcze kilka wolontariuszek z firm kosmetycznych Na moje pytanie dlaczego byłam tak niezbędna pani Maria odpowiedziała - no co ty! Żadna z nas nie dotknie czyjejś twarzy, to takie intymne, to trzeba umieć.
Dotyk jest najważnieszy podczas pielęgnacji przez kosmetyczkę podczas zabiegu w gabinecie ale i wtedy, kiedy nakładamy kosmetyki w domu. Równie ważne jest co aplikujemy na naszą skórę.
Trzeba uważnie czytać etykiety na opakowaniach kosmetyków tak jak czytamy etykiety na produktach spożywczych. To co nakładamy na skórę działa tak samo na cały organizm jak to co jemy. Niektóre moje klientki na pytanie jakie kremy pani używa wymieniają nazwę firmy, a nie wiedzą nic o działaniu kosmetyku. To nie jest dobrze, każdy kosmetyk ma wpływ na funkcjonowanie skóry i powtarzam tu moje ulubione powiedzenie -
NIE MA KOSMETYKÓW ZŁYCH I DOBRYCH, SĄ TYLKO TAKIE, KTORE SĄ DOBRZE LUB ZLE DOBRANE.\
Odsyłam w tym poście do poczytania miesięcznika Wróżka, bo w profesjonalnej kosmetyce holistycznej jest równie dużo magii......

Brak komentarzy:

orchid-right