orchid-left

Gabinet Mimi

10 czerwca 2024

Trochę o aromaterapii

 Szkolenia w Konstancinie były takim oknem na świat, dla mnie drzwiami przez które wyfrunęłam poznawać kosmetykę. Najbardziej mi przypadła do serca aromaterapia. Pewnie dlatego, że w tej dziedzinie praca polegała na dopasowaniu zapachu do zabiegu, a poza tym uświadomiłam sobie, że profile  gabinetów kosmetycznych mogą być różne,  kosmetyka może służyć różnym celom, a gabinety kosmetyczne trzeba wybierać w zależności od tego, jakiej usługi poszukujemy. 

Uczyłam się aromaterapii u pani Riberth Elders, Holenderki. Była w Konstancinie żeby nam zaprezentować swoją metodę, pracowała z tłumaczką. Kurs trwał dwa tygodnie, ale dla mnie to była tylko maleńka pigułka wiedzy, pojechałam wkrótce razem z tą tłumaczką do Amstelveen żeby dowiedzieć się więcej. Tak zaczęła się moja przygoda z Holandią, jeździłam tam potem wielokrotnie po kosmetyki, potrafiłam pojechać w jeden dzień tam i z powrotem. 

Pracuję według schematu, którego się wtedy nauczyłam do dziś. W Mimi olejki eteryczne są zawsze, wspomagam nimi swoje zabiegi, często klientki nawet o tym nie wiedzą. 

W Polsce też istniała aromaterapia, w mojej rodzimej Pollenie, nawet doskonale znałam doktora Bruda,  Produkowali substancje zapachowe, olejki eteryczne też, ale nijak nie wiedziałam jak je zastosować w kosmetyce do zabiegów.  Dopiero po kontakcie z panią Riberth zrozumiałam, że mamy w Polsce skarb w postaci Polleny Aromy, dr Beta, państwa Władysława i Iwony Brud.  Ponieważ na świecie aromaterapia istniała od lat 70, a u nas był w tej dziedzinie kompletny brak świadomości, to oni mieli trudny czas przez wiele lat, chyba dopiero w latach 2000 aromaterapia pojawiła się jako dziedzina kosmetyki.. Natomiast olejki mieli świetne, rewelacyjne, o bardzo niskich cenach, w porównaniu z tymi holenderskimi. Do dziś  jesteśmy 20 lat do tylu w różnych dziedzinach kosmetyki, to o czym na świecie już nie pamiętają, u nas się reklamuje jako hit, nowość  i wszyscy muszą to mieć. 

Teraz u nas jest wiele kursów z aromaterapii, są gabinety, kosmetyki z olejkami eterycznymi, ale nie są to popularne metody w kosmetyce, mam wrażenie, że funkcjonują jako oddzielna dziedzina, bardziej jest zbliżona do medycyny niekonwencjonalnej podobnie jak koloroterapia. W internecie można już znaleźć na temat aromaterapii wiele stron jeśli ktoś jest zainteresowany to odsyłam do polleny Aromy, żeby nie było tak, że cudze chwalicie, a swego nie znacie. 





Brak komentarzy:

orchid-right