orchid-left

Gabinet Mimi

20 lutego 2009

Podział kremów i ich właściwości.



Dawniej kremy dzieliły się na nawilżające i tłuste, na dzień i na noc. Teraz ten podział jest inny, bardziej precyzyjny, gdyż uwzględnia raczej funkcje kremu, np :
przeciwzmarszczkowe, ochronne, liftingujące, nawilżające, lub podkreśla obecność składników czynnych: ceramidowe, lipozomowe, witaminowe, ziołowe.
Każdy z nich spełnia okresloną funkcję, jest przeznaczony dla konkretnego rodzaju cery i wieku użytkownika .Rozwój kosmetologii przyczynił się do podziału kosmetyków na : nieinwazyjne-działające zachowawczo, pielęgnacyjne-bez zdolności przenikania przez warstwę rogową naskórka, ingerujące w metabolizm tkanek skórnych- spłycają widoczne zmarszczki, poprawiają koloryt, przyspieszają odnowę tkanek. Laboratoria na całym świecie wykorzystują osiągnięcia biochemii i medycyny, opracowują wciąż nowe substancje czynne pozwalające na opóznienie procesów starzenia. Powstał dla tych ostatnich nowy termin "kosmeceutyki"który odróżnia tę grupę kosmetyków od t, zw. naturalnych, nieinwazyjnych. Wciąż trwają dyskusje, jakie kosmetyki powinny należeć do kosmeceutyków, czy wciąż są to kosmetyki, czy już lekarstwa. Trudno jest jednoznacznie określić, który kosmetyk działa bezpośrednio na funkcje fizjologiczne skóry. Zwolennicy kosmetyki" naturalnej" będą musieli kiedyś zadać sobie pytanie, dlaczego lecznicze właściwości kosmetyków łagodzących stany zapalne skóry są działaniem nieinwazyjnym, a spłycanie zmarszczek i opóznianie procesów starzenia jest niezgodne z naturą. Dlaczego np. kosmetyki zawierające beta-karoten, którego działanie biologiczne nie jest jednoznacznie potwierdzone, należą do "naturalnych", a kosmetyki z retinolem nie?
Współczesne, wysokiej klasy kosmetyki mają działanie fizjologiczne i zdolność przenikania przez warstwę rogową naskorka. Trzeba rozumieć ich działanie, aby dobrać dla siebie właściwy kosmetyk. Dlatego wiele firm produkujących takie kosmetyki decyduje się na sprzedaż swoich produktów w gabinetach kosmetycznych, aby przy ich zakupie możliwa była fachowa porada kosmetyczki. Tymczasem u nas wciąż najchętniej kupujemy w drogeriach kremy reklamowane w telewizji. Moje klientki czasami nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, jakiego kremu aktualnie używają, nie pamiętają jego nazwy ani działania.
Właściwie dobrany kosmetyk może zdziałać cuda;zle dobrany- spowodować niekorzystne zmiany lub poprostu nie zadziałać.
Dlatego uważam, że nie ma kremów dobrych czy złych, sa tylko zle dobrane.

Brak komentarzy:

orchid-right